top of page

Tsitaate väljaannetest Meie Meel ja Nelli Teataja aastast 1992

Updated: Mar 2, 2020

“Rong”“Maailmarekord registreeriti 1989.aastal Pasadena Gay mängudel, kus “rongist” võttis osa 79 üliõpilast” -Nelli Teataja 1992


Murekiri 16-aastane noormees “/.../ Mind on lapsepõlvest peale piinanud seksuaalfantaasiad noorte meestega. Ma olen seda tungi endas alla surunud, kuid kirg on tugevam kui tahe. Kordagi elus ei ole ma oma fantaasiale toetust leidnud ning seetõttu olen sunnitud masturbeerides endale tõelisust ette kujutama. /.../ Tean väga hästi üldist suhtumist homodesse. Minu murest ei tea ka kõige lähedasemad inimesed.”

Seksuoloog Helvi Rammuli kommentaar: “Homoseksuaalsete kalduvustega noored on paljus oma vanemate väära kasvatuse vili. Selliseid peresid on palju, kus omal ajal oodati tütart, aga sündis hoopis poiss. Või vastupidi. Kui vanemad on leppinud tõsiasjaga, et neil tuleb hakata tütre asemel hoopis poissi kasvatama, siis on hästi. Minu juures on käinud küll selliseid noormehi, keda väiksest peale on tüdrukuna võetud- talle pikki juukseid kasvatatud, kleitegi selga topitud. Ja ainult sellepärast, et vanemad ei ole suutnud oma soovunelmast loobuda. Selline suhtumine jätab psüühikasse oma jälje. Antud kirjas pole kodusest olukorrast juttu. Pealegi tahaksin kui seksuoloog kohe ka küsida: kas see noormees on üldse üritanudki tütarlastega suhteid luua?

Minu üldine soovitus on selline. Noored, enne kui lepite olukorraga, et olete homoseksuaalsete kalduvustega, püüdke luua suhteid vastassugupoolega. Tulge ja konsulteerige ka seksuoloogiga. Ei maksa asjatult kujutlustega ennast üle koormata. Küll spetsialistid oskavad paremini öelda, kuidas olla või mida ette võtta.” Meie Meel 1992


Andmed kogusid M.Kuningas ja K.Särg

26 views0 comments
bottom of page